Validation Vlaanderen Nederland
Kwaliteit van training
Validation opleidingen, of het nu gaat om een korte serie lessen of een volledige certificeringscursus, worden opgezet en gegeven volgens kwaliteitsrichtlijnen en -normen. Deze en nieuwe normen gelden ook nu we zijn overgeschakeld op online leren. Principes van online leren, zoals ze op universiteiten worden gebruikt, zijn geïntegreerd in de ontwikkeling van nieuwe curricula.
De Validation opleiding wordt aangeboden, afgestemd op de behoeften van de gebruiker, zoals de methode zelf gericht is op de behoeften van de gedesoriënteerde bejaarde. Wij beloven echter nooit meer dan we kunnen waarmaken.
Deelnemers verwerven:
- een blikverandering, een nieuwe visie op oudere volwassenen,
- nieuwe vaardigheden,
- nieuwe inzichten,
- een bij Validation horende basishouding.
De pedagogische ervaring bewijst dat:
- informatie snel en op verschillende actieve en passieve manieren kan worden opgenomen,
- vaardigheden pas echt zijn geïntegreerd als ze op een vanzelfsprekende manier gebruikt kunnen worden na oefening, coaching en nog meer oefening. Het is een actief proces dat tijd en interactie vereist tussen de deelnemers en docent.
Alleen gecertificeerde Validation Presenters, Docenten en Masters geven onze trainingen. Docenten zijn gecertificeerd door VTI en geven de trainingen, zowel live als online, volgens de hoge kwaliteitslijnen van VTI.
Het VTI Kwaliteitshandboek bestaat uit:
- VTI kwaliteitsnormen,
- certificatieniveaus en beoordelingscriteria,
- pedagogische richtlijnen,
- richtlijnen voor de oprichting van AVOs,
- een draaiboek voor procedures.
Deze richtlijnen en criteria helpen de integriteit van de Validation methode te handhaven en faciliteren de groei en het rijpen van de methode met de tijd.